måndag 30 november 2009

Var är vintern? var är snön??

Ja de kan man dock fråga sig.
I morgon är de första December men ingen snö, den är puts väck borta.
Blir knäpp på detta, ingen julstämning alls ju, fasen va trist.
När de är december så vill jag i allafall ha lite vitt på marken, visst jag är ingen vinter människa men jag vill ändå ha SNÖ då de är jul.

Undra om man ska skriva till tomten och önska snö, snö snö och åter snö ;)
Tror ni man kommer att få något?? Eller kommer denna jul att bestå av regn och lera.

Nä får väl hoppas att de vänder snart i allafall. ;)

Jo i dag var man i väg och vägde Max och tog längden på honom, oj oj va han drar i väg min lille krabat. ;)
Han är ju som sagt nyss fyllda två och han är 95cm lång och väger 16,5 kg, mammas buse kan jag lova. Men när vi kom på bvc så grät han när vi skulle in till sköterskan.
Har aldrig gjort de innan men nu, så jag satt med han ett bra tag men de hjälpte inte hans tårar bara rann de va nära på att hans mor började med.
Då säger bvc sköterskan att vi gör de på ett annat sätt i dag för han minns tuvärr bara trist heter i detta rum.
Är de inte spruta så är de öron och hals koll samt svärt med andningen så inte konstigt att de blir dessa reaktioner på honom sa hon.
Känner henne sedan innan samt lite privat så de va ju en lättnad, men allt gick bra och lille man eller man kanske ska säga stora gossen är som sagt större än sina jämn åriga. ;)

Nä ni nu blir de natten för mig, ska orka upp med barnen i morgon och sedan blir de till att jobba för mig på kvällen.

Kram och God natt på er alla.

Inga kommentarer: