onsdag 9 september 2009

En trötter dag är de här i dag....

Japp här har de en mamma som är trötter efter natt vak med två av mina små älskade troll, Max vaknade åter igen med krupp så de va bara att gå upp i de bäcksvarta hemmet som de va. Vi hade nämligen strömavbrott i natt och efter ca 35 min vaken med lille man så ringde jag åh felanmälde de eller va man säger men de va redan gjort. De va redan tekniker på G ut för att leta va felet va, så vi fick mysa med levande ljus i stället åh de gick väl de med =)
Sedan så kom Leo upp gråtandes först trodde ja att han var mörkrädd men så va inte fallet han hade så ont i magen. :( Så vi blev då uppe till närmare halv fem åh då hade inte strömmen kommit.
Men sedan vakna jag av väckarklockan halv sex tur att man hade ställt mobilen för min älskade karl skulle ju upp då, men då hade i allafall strömen också åter vänt *HÄRLIGT*

Mina små blev dock hemma i dag och jag ringde och medela att jag blev hemma med vård av barn, i dag har de varit bättre för både Leo och Max så jag hoppas att natten blir lugn för Max så han kan få sova en natt i allafall för han har haft två jobbiga nätter nu.

Sitter även åh inväntar ett läkarsamtal ang Simons mage, den har börjat att bråka igen om man säger så.
Hans sjukdom i tarmen uscha lilla vännen när ska de bli bättre, så jag ringde på barnmot och rådfråga så sköterskan sa att hon skulle be hans läkare att ringa på efter middagen här.
Så vi kunde prata lite och kanske han kan börja om med sin näringsdryck nu när de är x antal ggr på toan om dagen den näring han får i sig går nog mest till vikt och längd sedan är de slut och ska man orka med skolan så måste man nog ha lite extra i sig.

Nä nu ska jag till att börja med middagen här, hoppas ni andra har haft en underbar onsdag.

Kramen.
//Monica

Inga kommentarer: