tisdag 19 januari 2010

Vilken natt de har varit.....

Ja ucsh vilken natt som vi har haft, mammas lille Max vaknade strax före 23 i går kväll åh grät åh låg mer eller mindre i foster ställning IGEN.
Då vet man nu är de dax igen men dessa magplågor för lille man IGEN, åh visst va de så för honom.
De slutade att även mamma satt åh grät, de gör ju så ont i een mamma hjärta att se hur ont de små har.
Försökte allt som bara gick och till sist gav jag honom en supp alvedon, för att jag vet att de kan lösa upp bajset med.
bajsa fick han dock inte men en massa massa gaser kom då ur honom, blev lugnare om de va gaserna som gjorde de eller om de va smärtisen som hjälpte lite ja kankse va de till och med båda delarna för mammas lille kille.

Är så glad att vi ska in på denna tarm undersökningen nu den 27 januari, tack att ni äntligen förstod att de är jobbigt för honom.
Visst de kankse bara är en vanlig förstoppning och inte alls Hirschsprungs sjukdom men då vet vi ju, men just nu är de så ovisst åh som sagt ett mamma hjärta blöder ju när man ser hur deras barn har ont.

Själv så har jag en hemsk huvudvärk både i går och i dag, men den går väl över skulle ja tro. Om de nu inte är en förkylning på G som jag starkt tror för de känns som så i kroppen.

Men nu ska jag ta lite nya tag här hemma och försöka städa lite, och sedan blir de bara mys i soffan med trollen...
Åh vem vet mamma kanske till och med gör någon god kaka eller matbröd så vi kan ta och fika lite nybakt :0)
Hoppas bara att orken hänger med.

Kramis

Inga kommentarer: