fredag 12 december 2008

Krismöte i går....

Japp de va kris föräldramöte på dotterns skola då va rektor, lärare, kurator och pedagoger med. Att vi hade kris föräldramöte är bara för att sedan lekis start har de varit bekymmer i klassen, det är bråk och stök men nu fick vi för några veckor sedan Nog vi föräldrar då fröknar går hem orkar dock inte med dagen mer. Alltså de ska inte behöva vara så här, absolut inte i andra klass, de är barn som slåss de är barn som kallar fröknarna hemska fula ord, ja listan kan bli lång.
Så i går hoppas jag att även rektorn fick upp ögonen hur de igentligen är, fröknarna gör ju sitt jobb på bästa sätt, de ska ha en guld medalj som har stått ut så här länge.
Kan säga att de va väldigt tacksama över vårat aggerande, min dotter har dock ont i magen när de gäller skolan varje dag, vill helst inte gå till skolan :(
Men nu har jag även pratat med henne så hon vet lite men inte allt, men de jag blev helt ställd vid när jag hör en förälder säga men är de verkligen sant att de sitter med hörselskydd på inne i klassen när de ska jobba.
Åh vi får till svar JA när de är som värst åh de barn som vill jobba i lugn och ro då får de ha det.
HJÄLP va är skolan på väg????
Barnen ska väl ändå kunna lyssna på fröknarna åh de fröknarna säger att de ska göra så är de bara, man tänker tillbaka till den tid man själv gick i skolan inte sa man väl emot fröken inte??
Är de matte så är de matte åh inget annat.
Så nu kommer vi även ha en uppföljning i februari om hur de går och om de har blivit bättre i klassen.
Jag håller hårt i mina tummar att de blir en bättre lösning så är de bara, vill att alla barnen ska kunna gå till skolan och känna sig trygga, de kom många ord ifrån mig i går kan jag lova. Bland annat att de är funderingar ifrån vårat håll att byta skola till mina barn, och detta tycker jag dock att är lite synd då vi är nöjd med fröknarna och dottern känner sig trygg med dom. Men att gå till skolan med att ha ont i magen va händer i dag, blir jag kallad en massa fula ord, kommer jag att få några slag osv.
Min lilla tös har blivit mycket utsatt av en annan men de verkar som de inte tas på allvar när de väl händer :(
Men nu har jag sagt till henne att hon måste säga till även en vuxen på skolan, men då kommer de mamma jag skvallrar då på den som är dum åh så blir jag retad. Gah varför varför. visst dessa problem med att få höra att man skvallrar har varit med i alla tider men barnen måste kunna säga till och jag tycker att barnen borde börja bli lite mer snäll i allafall va jag tycker.
Sedan dessa alla fula ord till fröknar alltså de tycker jag är jobbigt att höra när min dotter kommer hem åh berättar va vissa har kallat fröknarna om dagarna, nä usch jag hoppas verkligen att de blir stop nu och att alla kan och kommer att trivas i klassen för igentligen tror jag att de är en jätte gullig och fin klass :D
Nä nu får man bara se hur detta kommer att bli och var detta kommer att leda till efter jullovet, hoppas bara på bättre åh bättre klass när denna klass nu ska få lite mera förstärkning.
Som rektorn sa Oj jag trodde inte att de va ett så stort problem, men hallå när fröknar går hem gråtande åh inte orkar mer?? Va är de då?? något måste ju göras åh de är NU.

Nä nu ska jag fixa lite här innan de är dax att sussa lite igen.

KRAMAR OM

1 kommentar:

Annica sa...

Hej hej!
Hur är det med er nu för tiden? Hoppas allt är bra, här är det sämre, vi har fått maginfluensan. :S Trevlig att ha de så här nära jul.

Ha de så bra gumman!

Kramis!