onsdag 20 maj 2009

Så har man fått en kåvepenin kur då :(

Ja va ska man börja med här då?
Jo i lördags så märkte jag av en liten knöl på vänster sida av halsen, visst inte stor men
den ömma tänkte mest på att de kankse är en muskel knut som jag har fått där, för jag va lite
små stel i nacken och ömmande axel.
Men i morse så kände jag de gör så ONT nu, så jag bestämmde mig för att ringa på HC och höra med sköterskan va hon trodde de va, samt så skulle jag kolla om de fått svar på mina prover.
Så sagt och gjort ringde ner och hon sa på en gång du ska hit och träffa en läkare, ja ha får väl ta och göra de då. Hon berätta även mina värden och de va lika som förra gången på mitt järn så den läkaren ska nu ta ställning på va de ska bli av detta om jag ska få sprutor. Mindre skoj.

Men till den läkaren jag träffa i dag, en super mysig läkare va de med mycket humor :)
Visst han kände och klämde och de gjorde SÅ ONT :(
Han sa att jag hade en infekterad körtel sedan så såg han på min axel/skulderblad ett infekterat sår, hmm du har svinkoppor jag började skratta nä du skojjar jag har ju ett myggbet där, har jag trott men de visade sig att jag har svinkoppor och som har blivit så inflamerat så till och med min körtel hade börjat på att bli inflamerat, så nu får jag gladeligen äta Kåvepenin och är jag inte bättre nästa vecka så skulle jag tillbaka.

Men jag hoppas att de hjälper med denna medicin kur vill inte alls ha fler om jag säger som så.

Mina små troll har aldrig haft svinkoppor så nu kommer deras mamma och ja de inte barnen får de får deras mor, jag hoppas att de klarar sig men som jag fatta det så är de väldigt väldigt smittsamt.
Nä nu ska jag till att sätta mig i soffan och bara mysa en stund sedan blir de nog sängen för min del.

Kramis!!

Inga kommentarer: