fredag 16 januari 2009

Brr och åter brrr

Japp de är de verkligen här i dag, vakna med att de är -25 grader kall.
Usch tycker inte alls om vintern åh kulan, nu vill jag att de ska va sommar åh varmt.
En som längtar efter värmen, men så mitt på dagen va de runt -15.
Pojkarna ville bara ut, ja men så gå då sa jag men de är kallt ute bara så ni vet, va ute en stund sedan kom de in. Mamma vi ska åka skidor men hallå de blir kallt om fötterna i pjäxorna säger jag, ja men sa Simon vi fryser redan om fötterna så va gör de.
Hmm ja va ska man då säga, visst gör så ni åh fort gick de för dom att byta om så de lugnt kunde åka lite skidor, så efter en ca halv timme kommer de in igen. Nu trodde ju lilla jag att de vill vara inne men så fel en mor kan ha.

De skulle bara in för att byta om till skridskor för de skulle ner på sjön här nedan för, blev bara jaha ifrån mig hjälpte de på men de och så trodde ju jag att snart är de inne igen,
men nopp efter en timme ca så va de inne åh då så rödblommiga åh fina.

Då hade mina små gossar redan varit ute ca 2timmar, så då va de mer än nöjda när de kom in.
Men nu ville de ut igen men då sa lilla mamma nej de är ju nästan -20 nu så då får de gott stanna inne :D

Ska snart börja med maten, vet ej ännu om vi ska göra kyckling, grönsaker och ris.
Eller om vi ta de i morgon, mina små grabbs tjatar nämligen om vaniljpannkakor med så vi får se va lilla mamma tycker bli lämpligt att göra :)

Ha de gott och trevlig fredags kväll på er alla. ;)

Inga kommentarer: