fredag 30 januari 2009

Hawaii Speciall

Hawaii special

Ingredienser500 gram fint nötkött, tex rostbiff i bit
0,25 burk curry
6 dl grädde
3 st stora burkar champinjoner

Tillbehör: skivad banan, ananaskross, jordnötter och mango chutney.

Gör så här
Skär köttet i små tärningar.
Bryn köttet i omgångar (ca 5 brukar det bli) .
Salta, peppra och strö på mycket curry mot slutet av bryningen.
Lägg över köttbitarna i en gryta och vispa ur pannan med ca 1 dl grädde.
Rengör pannan och bryn nästa omgång med kött och osv...
Häll i de väl avrunna champinjonerna + ev. kvarvarande grädde i grytan.
Smaksätt ev. med en pressad vitlöksklyfta.
Låt puttra sakta på svag värme tills köttet känns mört, ca 20 min.
Smaka ev. av med mer salt o peppar.
Servera med ris, skivad banan, ananasskross, jordnötter
och mango chutney. Njut!:o)
Dryckes tips Öl, vin, läsk

* Detta gjorde jag för ett litet tag sedan och alla åt de gick verkligen hem
hos min små troll med :D *

"Så nu har jag delat med mig lite av detta också :D"

KRAMEN

1 kommentar:

Annica sa...

MUMS vad det lät gott! :D

Allt väl med er alla nu?

Kramis!