tisdag 21 juli 2009

Blev glad i dag får några små ord....

Ja de kan man säga att man verkligen blev, små ord kan värma så mycket i en.
Var på jobbet när telefon ringde och de var hon som sitter med vikarierna, de hade blivit en
som hade blivit sjukskriven i två veckor så fick de inte ihop de på torsdag.
Visst jag jobbar redan på torsdag på en annan avd men nu ville hon att jag skulle byta så att jag skulle gå på den andra avd som de nu behövdes men detta var då bara KANKSE men hon skulle höra av sig i allafall ;)
Tiden gick och på efter middagen hade jag inte hört något så jag tog och ringde henne, hon ville ogärna ta bort mig från den avd jag skulle vara på ifrån början på torsdag då jag har delegering på de mesta där, för visso har jag även delegering på den avd som jag nu ev skulle byta till men hon sa att de var svårt att få de att gå ihop.
Men då kom lilla jag på en lösning som jag sa till henne, jag sa kan de inte vara så att någon ifrån den andra avd som ska jobba fredag kan ta torsdagen så tar jag fredagen åt den i stället, Smart hörde man i luren ska kolla de ringer dig om en stund igen säger hon. =)
Sedan innan vi avslutade samtalet så säger hon, vi är glada att vi fick in dig och vi vill ogärna mista dig nu när du äntligen har kommit hit.
(De orden värmde i mig när jag fick höra de, sedan blev jag lite rädd tänk om hon sa så bara för att jag skulle ställa upp??)
Sa till de jag jobbade med va hon hade sagt och de sa samma sak vi är glada att du är här och hoppas att du blir kvar.
De orden gjorde mig gott så nu hoppas jag verkligen att de blir mera där i höst. =)
Hon ringde efter ett tag igen och medela att torsdagen var löst och jag fick en fredag kväll.

Så nu skulle jag egentligen vara ledig i fem dagar men icke, som de ser ut nu så är jag ledig nästa onsdag ;)

Nu ska jag snart inta ryggläge igen, ska upp åh jobba i morgon igen.
Men då ett kort pass mellan 7-13 =)

Kramen
//Monica

Inga kommentarer: