torsdag 23 juli 2009

Hoppsan de har visst blivit för mycket jobb den sista tiden...

I går kväll när mina älskade barn skulle lägga sig, kommer min näst äldsta och säger MAMMA KAN DU INTE VARA LEDIG??
Men lilla gubben du vet att mamma måste jobba också, ja säger han ser hans ögon tåras men måste du jobba så mycket? Du är ju aldrig hemma de känns nästan som du har flyttat.
Jag pratade med honom och nattade de och krama om de och sedan blev denna fråga kvar i mitt huvud satt och fundera och visst jag har jobbat en hel del och inte undra på att mina barn saknar mig.
Känner mig hemsk, här har man tänk några timmar vissa dagar gör ju inget, men nu blir de en ändring vill inte att mina älskade små troll ska må så här bara för att man är snäll som vikarie åh ställer upp när de behöver en.
Nopp en ändring blir de och jag kommer att minska ner mina dagar som jag har kvar, om de inte godtar de så får de göra som de vill.
Men för mig och barnen är de nog viktigare att jag är hemma och att vi kan mysa hela dagar och inte bara på förmiddagen eller eftermiddagen som de nu har blivit.
Visst jag har varit ledig med men de har inte varit många dagar i rad som de är vana vid att ha sin mamma hemma.

Nä usch nu har man så dåligt samvete över detta och i dag känns de inte alls roligt att åka och jobba :(

Jag tittar in senare nu är de dax att fixa i ordning mig igen, men vi får höras sedan.

Kramar om ifrån en som har dåligt samvete.
//Monica

Inga kommentarer: