fredag 7 augusti 2009

Dumma dumma Mamma.....

Ja så låter de här hemma nu, min dotter och ena son är jätte arg på din dumma mamma just nu.
De ville följa med grann pojken ner till bryggan för att fiska, jag frågade då ska någon av hans föräldrar vara med där på bryggan. NEJ de är bara vi och vi har flytvästar på oss, då blev mitt svar NEJ ni får inte gå dit själv utan någon vuxen åh de vet ni, men mamma blir de först vi har ju flytvästarna på oss.
Ja men de spelar ingen roll, jag vill ha en vuxen med ändå.
Men vi ramlar inte i får jag till svar av dottern, men mitt svar kvar står att de får inte gå dit själv.
Då blir de dumma dumma mamma vi får aldrig göra något roligt, grann pojken är 7år och får gå ner till bryggan själv men jag vill ändå ha en vuxen med när de är vatten speciellt när de är en sjö.
Vet att olyckor kan vara framme snabbt när man minst anar det, så i dag är jag den dumma mamma som finns men de kan jag bjuda på. ;)

Men de vet också att mitt svar kommer att kvar stå, hade jag inte haft häcken full i dag så hade jag följt med de till bryggan.
Men nu har jag börjat på att röjja undan lite här hemma och vill gärna göra klart de hela, så kankse vi tar en tripp till sjön senare i kväll. =)

När stormen har lagt sig här hemma och mamma är klar med alla måsten som hon har kommit på att hon ska göra nu som inte har blivit gjort när jag mest har legat i förkylningen och jobbat.
Så nu är jag piggare igen och de är skönt de ;)

Kramar om.
//Monica

1 kommentar:

Karin sa...

Usch nej, jag skulle inte heller släppa iväg mina barn ensamma till nån brygga. och de är 6 och 8 år.
barn är barn och en olycka händer så fort.
Man skulle aldrig förlåta sej själv om nåt hände.

Trevlig blogg du har förresten!
:-)