onsdag 19 augusti 2009

Nu är de dax igen, skolan börjar och åter till vardagen...

Ja så börjar skolan i morgon Isabell börjar i tredje klass och Simon i första klass, huga va åren springer i väg.
Deras mamma har förvisso redan haft vardagen full med jobb, men nu när hösten närmar sig ja då blir även jobbandet mindre.
I allafall för oss som är timvikarie, lite trist man jobbar och sliter hela sommaren men sedan blir de en lugn period men jag hoppas på jobb även i höst.
Har pratat på ett annat äldreboende om att jag finns om de skulle behövs timvik även hos de och den chefen tyckte de va jätte bra så håll tummarna vet ja.
De enda jag måste göra åter igen är att leta reda på betygen utifall hon vill ha de, för jag kommer inte ihåg va jag hade lagt de eller så har min snälla söta goa son Max hjälp mamma lite med dem. =)

Nä i morgon blir de lämning på dagis/fritids och sedan får Isabell och Simon gå till skolan därifrån, men de är på samma skol gård så de gör då inget med den saken.
Simon somnade på två röda nu i kväll, men Isabell har inte riktigt kommit till ro ännu.
Hon kom upp för ett tag sedan säger mamma, jag både vill och inte vill börja i skolan i morgon.
Hon har nog en massa massa pirr i magen och lite smått nervös för man vet ju aldrig va som väntar en när man börjar tredje klass. =)

Nä nu ska jag ta mig en varm dusch och sedan blir de till att mysa ner med en bra bok och en kopp te. *Mumma de*

Hoppas ni alla har haft en bra onsdag.

Kramen
//Monica

Inga kommentarer: