lördag 28 februari 2009

Lördag.....

Och är super seg, fredags eftermiddagen blev inte riktigt som man hade tänkt, men jaja så är de väl. Min smärta i magen börja komma tillbaka och jag trodde ju att den skulle gå över av sig själv, men ack så fel jag hade då... :(
Vi blev även barnvakt så då blev de här huset fullt med barn, eller ja en till i allafall. Vi satt i soffan och myste och till på film.
Känner att smärtan gör ondare går åh lägger mig efter att ha tagit en alvedon men efter ca 40min så säger jag till min älskade gubbe de gör så ont.
Nu ringer du IN åh hör va de säger ja men blir mitt svar vi är barnvakt med, ja men du ringer IN så sagt och gjort tog jag telefonen ringer till rådgivningen och de tyckte ju att jag skulle åka in.
Jaha ja de va bara att ringa min älskade svärmor för att höra om hon kunde köra in mig, och de kunde hon väl där så fick vi sitta och vänta ca en timme tror ja de va innan man blev inkallad på ett rum. Va inne vid 21tiden och smärta gjorde ONT. :(
Läkaren kom och så blev man undersökt och sedan säger han du blir troligen kvar över natten, känner då NEJ men jaja va göra lika bra att få de gjort.....
Men så jag gick ut i väntrummet sa till svärmor att jag blir troligen kvar, jag gick tillbaka till rummet igen för att invänta sköterskan som skulle ta prover, men så kommer hon med dropp :S
Jaha så jag blir kvar ja de låter som de sa hon, så jag gick och hämta svärmor så va hon med medans hon satte droppet och sedan efter en liten stund åkte hon hem.

Men timmarna gick kan jag lova och vid halv 2 så kommer en annan läkare in och medelar att jag skulle få åka hem, men skulle komma tillbaka på måndag för en ny bedömning. :(
De ringde efter sjukresa till mig och de visade att alla bilar var upptagen så de va bara att åter igen sätta sig åh vänta, strax efter två kom de en åh jag fick åka hem. Jippi äntligen hem färd va hemma vid 02:45.
Rätt trött åh tagen efter kvällen/natten på akuten :(

Så nu får vi se va som hända skall på måndag jag skulle ringa in på morgonen för att höra vilken tid jag skulle va där.
Så jag får väl ta en sväng på de nya jobbet åh förklara hur de ligger till, troligen blir de väl inget där nu då. :(
Åh varför går aldrig mina planer in, varför ska allt drabba mig. (ja så känns de nu i allafall. *LEDSEN)

Nä nu ska jag fixa klart för min älskade dotter som snart kommer att åka, gud va jag kommer att sakna henne.

Hoppas ni andra kommer att få en trevlig lördag, själv kommer bara att ligga och vila i dag.

KRAMAR OM!

Inga kommentarer: