måndag 30 mars 2009

Bvc samt ett läkarbesök för lille man....

Ja så va vi i väg på Leos 5års besök på bvc, han fick dock en ok stämpel i rumpan även denna gång och han följer vikt och längd kurvan perfekt. Mamma blev glad fast igentligen förstod jag ju de han äter ju bra samt att han växer normalt så. De enda hans mamma va lite orolig över va denna spruta som han skulle få, men den tog han som ingenting och han vägrade sitta i mammas knä.
Både jag och bvc sköterskan blev förvånade över hans sätt, men han var så himla bestämd att sitta själv så han fick göra de och han rörde inte en fena heller då han fick den och inga tårar. Så där blev mamma väldigt väldigt stolt kan jag LOVA.
Hans mamma har ju sprut skräck så jag är väldigt glad att han inte har fått det efter mig och att han var så modig med att ta den.

Men så kolla hon även lille Max i hals och öron de visade sig vara väldigt rött, så hon ville att en läkare skulle kolla honom och de visade ju att han har en virus som de så snällt säger. Men visst han var illsket rött men de ville inte ge medicin ännu så var han inte bättre om 2-3 dagar så skulle vi höra av oss igen.

Han är dock piggare än va han har varit i helgen så jag hoppas att de går mot rätt väg och att han slipper ett besök till.

Nu ska jag till att förbereda mellis innan Simon och Isabell kommer hem med bussen, skulle tro att de är lite smått sugen på något nu då.

Men de va liten ifrån våran dag, troligen kommer de mer sedan.

KRAMIS!!!

Inga kommentarer: